fredag 16 april 2010

Min första världsensation


Abbe och hennes kompisar Antón och Nadja har sommarlov. Det regnar mest hela tiden och i den lilla byn Istermyrträsk händer aldrig något spännande. Då kommer de på den lysande idén att de ska slå världsrekord. Genast ser de ut några rekord som de borde kunna slå. De börjar med rekordet i mums-mumsätning. Men det som på förhand lät lätt och gott visar sig vara riktigt knepigt. Vännerna låter sig dock inte nedslås av ett misslyckande utan gör nya rekordförsök, men det vill sig inte och när Nadja håller på att kvävas av en vindruva är de nära att ge upp. Det är då de kommer på det, den genialiska idén som ska leda till en äkta världssensation!


Min första världssensation är Annalena Hedmans första bok och jag gillar den skarpt! Språket flyter lätt och jag blir på så bra humör när jag läser den. Hoppas på fler böcker om Abbe och hennes kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar