onsdag 19 augusti 2009

Katarina von Bredow


Jag känner mig så härligt lycklig. Har precis läst ut Hur kär får man bli av Katarina von Bredow. Det är den första bok jag läst av henne och vad bra den var! Inte undra på att hennes böcker är så omtyckta. Katarina von Bredow beskriver mästerligt hur det är att vara sprängförälskad. Jag kunde knappt lägga ifrån mig boken och nu när den är slut saknar jag den.


Boken handlar om Katrin som ska börja i nian. Katrin är bästa kompis med Frida, skolans populäraste tjej och Katrin kan inte fatta att Frida väljer att vara med just henne. När skolan startar börjar en ny kille i klassen, han heter Adam. Frida blir kär i Adam och gör allt hon kan för att han ska bli kär i henne också. Katrin hjälper till så gott hon kan för det är klart att Frida ska få sin drömkille. Men vad Katrin inte räknat med är sina egna känslor, plötsligt inser hon att hon är vanvettigt gnisterkär i killen hennes bästis vill ha. Men inte kan väl Katrin svika Frida och förstöra deras vänskap? Som om inte detta vore nog får Katrin veta att hennes mamma som stack när Katrin var sex år, fortfarande har kontakt med hennes pappa i hemlighet. Vill Katrins mamma trots allt ha kontakt med Katrin och vill Katrin ha kontakt med sin mamma?


Läs boken om ni inte redan har gjort det! Katarina von Bredow är aktuell med en ny bok. Bara inte du beräknas komma ut den 18 september, håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar