måndag 10 juli 2017

Det var det fräckaste av Werner Holzwarth och Wolf Erlbruch

Jag hade en stapel bilderböcker liggandes och när jag sa att jag skulle läsa den här, jublade barnen! Några kände redan till den, och sa att det skulle bli så roligt igen!

Och det blev väldigt roligt. Mullvaden får en bajskorv i huvudet och traskar iväg till olika djur för att hitta förbrytaren. Precis när vi hade kommit igång med upprepningen "Åh nej, det var inte jag. Jag gör så här..." ändrades texten. Och när den var slut, skulle någon skriva en fortsättning - för vad tror ni det sista djuret gör?

En härlig lässtund med ALMA-pristagaren 2017!

I en intervju kring priset berättade Wolf Erlbruch att föräldrarna gömde den här boken i bokhandeln, men att barnen la sig på golvet och skrek, det skulle absolut vara den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar