onsdag 18 oktober 2017

Miras Martin av Anna Ehring

När jag var yngre var jag väldigt blyg. Ibland kunde jag inte få fram ett ljud fastän jag visste vad jag ville säga. Precis så är det för Mira i den här boken. Jag tycker så mycket om henne och blir glad när jag läser om henne och Martin.

Mira är hemligt kär i Martin fast hon låtsas att hon bara vill vara hans kompis. Alla tjejer är kära i Martin. Det är som att han har ett magiskt glitter som gör att alla vill vara nära honom. Mira och Martin har varit kompisar sedan dagis. De har ett hemligt ställe i skogen som ingen annan känner till, men i skolan pratar de knappt med varandra.

I skolan är Mira med Ina fastän hon knappt vet om hon vill vara kompis med henne. Ibland när någon frågar Mira något viktigt är det som att hon blir stum. Hur gärna hon än vill kan hon inte få fram det hon vill säga. En dag berättar Martin att han ska flytta. Hur ska Mira kunna berätta hur hon känner? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar