måndag 18 juni 2012

Junia får en bror

Junias mamma har fått en stor mage - Junia ska bli storasyster. Junia väntar och längtar, hon vill så gärna ha en lillasyster att leka med. Men när mamma kommer hem från BB med bebisen blir inget som Junia tänkt sig. Hon har fått en lillebror istället för en lillasyster och han är inte ens söt. Inte kan han leka heller. Ändå bryr sig alla vuxna bara om honom. Har Julia blivit för stor?

Jag tror de flesta som har fått ett litet syskon kan känna igen sig i den här gulliga boken som är skriven av Frida Lindgren Karlsson. Jag minns att jag hade förväntat mig att min lillasyster skulle vara glad när jag tog hand om henne, men istället bara skrek hon. Idag är vi dock bästa vänner, så det var tur att jag inte bytte bort henne som jag funderade på... Även Junia upptäcker att det kan vara bra med ett litet syskon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar